General (res.) Doron Almog - General (res.) Doron Almog

Chairman of the board of the Jewish Agency Photo: David Salem for the Jewish Agency

אלוף (מיל') דורון אלמוג
 יו"ר ההנהלה של הסוכנות היהודית לישראל החל מאוגוסט 2022. 

לדורון עבר עשיר כמפקד בצה"ל וכגורם משפיע על החברה בישראל. בשנת 2016 קיבל את פרס ישראל על מפעל חיים ותרומה מיוחדת לחברה ולמדינה, על הקמת הכפר השיקומי עדי נגב-נחלת ערן. 

דורון הצטיין בשירותו ביחידות המובחרות ביותר של צה"ל, ופיקד על רבים מקרבות ישראל. הוא סלל את דרכו בשורות הפיקוד הצה"לי עד למינויו כאלוף פיקוד דרום. במסגרת שירותו הצבאי הוביל כוח משימה מבצעי נגד המחבלים שביצעו את טבח הספורטאים הישראלים באולימפיאדת מינכן ב-1973 ,פיקד על כוח המשימה הראשון שנחת במבצע אנטבה ב-1976 ,

פיקד על שורת משימות חשאיות להעלאת יהודי אתיופיה לישראל, הוביל כוח חוד של חטיבת הצנחנים במלחמת לבנון הראשונה וכן שירת כמ"פ במלחמת יום כיפור, המלחמה בה נפל אחיו, ערן ז"ל. 

עם פרישתו מצה"ל הקים אלמוג את הכפר השיקומי "עדי נגב-נחלת ערן" - מרכז קהילתי משלב הכולל בית חולים שיקומי ובית חם מקצועי ואוהב לצעירים ומבוגרים עם צרכים מיוחדים ולאוכלוסייה לאחר תאונות ופגיעות נרכשות. הכפר נקרא על שם בנו, ערן ז"ל, שנולד כעשר שנים לאחר נפילת אחיו בקרב ונקרא על שמו. אלמוג מגדיר את ערן כמורה הגדול של חייו אשר לימד אותו על הבנת מקומו של החלש בחברה. המרכז היה הראשון מסוגו שהוקם בנגב, והיווה אבן דרך חלוצית במתן הזדמנויות לאנשים צרכים מיוחדים. 

דורון כיהן במועצות, ועדות ודירקטוריונים המשרתים מגוון רחב של מטרות ואוכלוסיות, ביניהן החברה להגנת הטבע בישראל, ראש מטה היישום להתיישבות ופיתוח כלכלי של האוכלוסייה הבדואית בנגב, בקרן הישג – קרן מלגות על בסיס מצוינות לחיילים בודדים ועוד. כהוקרה על תרומתו לחברה, הוענקו לו פרסים ואותות הוקרה מ-15 ארגונים ועסקים שונים. 

האלוף במיל' אלמוג הוא בעל תואר שני ביחסים בינלאומיים מאוניברסיטת חיפה ו-MBA במנהל עסקים מאוניברסיטת תל אביב. הוא כיהן כעמית מחקר בכיר בהרווארד, ופירסם ספרים ומחקרים רבים בתחומי הביטחון והאסטרטגיה

 

פייסבוק:   https://www.facebook.com/doron.almog.5?mibextid=LQQJ4d

אינסטגם: ‏
https://www.instagram.com/invites/contact/?i=q7cjpp50l1dy&utm_content=1wx6egz

אלוף (מיל') דורון אלמוג מסביר מדוע בחר לקרוא את סיפורו של יאנוש קורצ'אק "בחוץ לארץ":

התמונה המצמררת שקופצת לראשי למשמע השם יאנוש קורצ'ק היא של המורה הצועד עם תלמידיו להשמדה. 

הבטן מתכווצת. ודווקא משום כך בחרתי לקרוא את סיפורו: ״חוץ לארץ״.

 לראות את העולם כמו שהוא ראה לפני הזוועה. עולם שיש בו חיוך, קריצה, הומור וחכמה. עולם אנושי. רגע לפני שהכל חרב.